Schooltijden en schoolregels

Woensdag        8.30 - 12.30 uur
Donderdag       8.30 - 14.30 uur
Vrijdag              8.30 - 12.30 uur

Alle kinderen blijven over op school en eten met de leerkracht. Alle groepen maken in het huidige schooljaar 24,5 lesuren per week. De kinderen moeten over 8 jaar minimaal 7520 uur maken.

Inlooptijden en slecht weer

* het begin van de ochtendschooltijd is als volgt vastgesteld:
* vanaf 08.15 uur mogen kinderen naar binnen.
* als om 08.25 uur de bel gaat, moeten de kinderen naar binnen
* als om 08.30 uur de bel gaat, starten de lessen.

Protocol "Medicijngebruik"

lndien er bij uw kind medicijnen moeten worden toegebracht die op doktersrecept zijn verkregen, dient u dit schriftelijk aan te geven. U kunt bij de directie een invulformulier ophalen. De MR heeft ingestemd met het protocol medicijngebruik, De verantwoordelijkheid blijft ten alle tijden bij de ouders.

Ziekte of afwezigheid van uw kind

Wij horen graag voor schooltijd waarom uw kind niet kan komen en wanneer we haar of hem weer terug kunnen verwachten. Onder schooltijd kunnen leerkrachten alleen in zeer dringende gevallen gestoord wordenl Daarom verzoeken wij u te bellen voor 8.30 uur. Hebben we voor 8.45 uur nog niets gehoord dan nemen wij contact met de ouders op.

Ziekte leerkracht

Bij ziekte van een leerkracht wordt een vervanger gezocht. Dit wordt centraal aangestuurd door Consent. ln principe gaat er geen groep naar huis. Een enkele keer kan het voor komen dat het echt niet lukt om een vervanger te vinden. Ouders worden hierover dan geïnformeerd.

Leerplicht Schoolaanwezigheid

We vinden het belangrijk dat uw kind met veel plezier naar school gaat en zich veilig voelt. Een kind dat goed onderwijs volgt, heeft kansen voor de toekomst. We streven voor alle leerlingen naar zoveel mogelijk onderwijstijd. Daarom houden we voor alle leerlingen hun schoolaanwezigheid bij. Als uw kind het lastig vindt om naar school te gaan óf als er andere zorgen zijn, dan gaan we met u (en uw kind) in gesprek over wat uw kind nodig heeft. ln Twente maken alle scholen - binnen het primair- en voortgezet onderwijs - gebruik van de Regionale kaart Schoolaanwezigheid. Hierin staat bijvoorbeeld hoe we omgaan met ziekmeldingen en samenwerken met de jeugdarts en leerplicht. U vindt hier meer informatie: www.twentsebelofte.nl/schoolaanwezisheidskaart.